41300, Сумська область, м. Кролевець, пл. Миру, 1, тел./факс (05453) 5-25-56/5-11-54, E-mail: rada@krolrada.gov.ua
 

Державні ресурси

ДО ВІДОМА ДЕПУТАТІВ КРОЛЕВЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

Погода

Відеоархів сесій

Календар подій

Декабрь 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Кролевецький молодіжний клуб ДЖУРА

Відділ освіти Кролевецької РДА інформує

Практичною реалізацією державної політики у задоволенні духовних запитів і потреб щодо професійного визначення учнівської молоді є позашкільна освіта, як невід’ємна складова частина системи неперервної освіти України.

Мережу позашкільних навчальних закладів Кролевецького району складають:

— Будинок дітей та юнацтва;(54 групи, 820 дітей)- 27%

— Станція юних техніків; (51група, 642 дитини)- 21%

— Станція юних туристів;(29 груп, 435 дітей)- 13%

— Станція юних натуралістів; (28 груп, 355 дітей)- 12%

— Дитяча юнацька спортивна школа;(22 групи, 252 дитини)- 11 %

Позашкільною освітою охоплено 2504 учні, що становить 84 % від загального контингенту учнівської молоді, це на 3 % більше у порівнянні із попереднім навчальним роком. У всіх загальноосвітніх навчальних закладах району створено умови для залучення дітей до позашкільної освіти. Це дозволяє не тільки урізноманітнити організацію вільного часу учнівської молоді, але й надати їй додаткові знання, відволікти від скоєння неправомірних вчинків та шкідливих звичок.

Показник охоплення учнівської молоді додатковою освітою багато в чому залежить від потужності (забезпечення навчальними місцями), навчально – матеріальної бази та від рівня фінансування позашкільних закладів.

Заклади займаються вирішенням проблем соціального захисту, превентивного виховання дітей, збереженням їх здоров’я. Всі діти пільгових категорій та девіантної поведінки (за їх бажанням) забезпечуються додатковою освітою в гуртках позашкільних навчальних закладів згідно із законодавством України.

Всі позашкільні навчальні заклади здійснюють діяльність по забезпеченню позашкільної освіти й виховання на підставі ліцензій та згідно власних Статутів. Робота цих колективів упорядковується Правилами внутрішнього розпорядку, які відповідають Типовим .

У наявності розроблені та затверджені директорами посадові й функціональні обов’язки працівників, які відповідають нормативним вимогам.

Всі заклади мають плани, передбачені вимогами Міністерства освіти і науки України з питань планування та обліку роботи позашкільних навчальних закладів. Слід відзначити системний підхід до планування та підпорядкування всіх планів річному плану роботи. Планування роботи в закладах відповідає положенням власних Статутів, Положенню про позашкільний навчальний заклад, висновкам педагогічного аналізу та науково-методичній проблемі.

У закладах наявна система контрольно-аналітичної діяльності згідно вимог здійснення контролю. Основними аспектами контролю є об’єкти :

  • навчальний, виховний процес та умови їх реалізації;
  • психологічний мікроклімат;
  • методична робота.

Актуальність питань, запланованих на різних рівнях управлінської діяльності, підтверджує активну позицію адміністрацій закладів по дотриманню вимог державної політики у сфері позашкільної освіти й виховання.

Аналіз планів та графіків контролю у ПНЗ свідчить про те, що зміст і форма керівництва охоплюють всю структуру і систему навчально-виховного процесу закладів, підтверджуючи замкнутий цикл управлінської діяльності.

Адміністраціями ПНЗ здійснено заходи щодо переорієнтації змісту позашкільної освіти, всі вони перейшли на програми, які відповідають класифікації рівням навчання (початковому, основному, вищому).

Зміст освіти ПНЗ формується на базі програм :

  • типових (МОН України);
  • авторських;
  • комплексних;
  • інтегрованих;
  • індивідуальних.

Освітню діяльність заклади здійснюють за Типовими навчальними планами для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 22.07.2008 року № 676, які орієнтують педагогічні колективи ПНЗ на творчий підхід в організації навчально-виховного процесу.

У позашкільних закладах дотримано вимог щодо режиму роботи та структури навчального року, наповнюваності гуртків, розкладу занять та їх тривалості, прийому вихованців.

Мережа закладів, в основному, відповідає вимогам щодо їх комплектності. Забезпечення умов апробації здібностей і можливостей дітей у різних видах діяльності здійснюються у різних культурологічних напрямах:

Вихованці позашкільних навчальних закладів є активними учасниками та переможцями масових заходів районного, обласного та Всеукраїнського рівнів.

Так, у 2015-2016 н.р. 327 підлітків взяли участь у 108 заходах обласного рівня і 74 з них було нагороджено. У 2015-2016 н.р. у 119 заходах Всеукраїнського рівня з 27 учасників отримали перемогу 8 вихованців.У 2016-2017 н.р. 345 підлітків взяли участь у заходах обласного рівня і 153 з них було нагороджено, у 91 заході Всеукраїнського рівня отримали перемогу 16 вихованців

Таких результатів позашкільники досягли завдяки створенню оптимальних умов для творчого самовдосконалення юних обдарувань шляхом особистісно-орієнтованого підходу під час групових, індивідуальних занять, участі у виставковій, концертній, конкурсній діяльності, вивчення індивідуальних особливостей кожного вихованця.

Проте, як свідчить практика, на сьогодні існують певні проблеми в організації позашкільного навчання. Розвиток здібностей та обдарувань вихованців, задоволення їх інтересів і потреб у професійному самовизначенні може відбуватися лише за умов якісного навчально – матеріального забезпечення. На даний час навчально – матеріальна база позашкілля є недостатньою і застарілою.

Відсутність сучасної комп’ютерної, мультимедійної техніки, необхідного технічного обладнання, туристського спорядження, музичних інструментів, сценічного одягу, системи підтримки та заохочень вихованців та їх керівників суттєво знижують якість навчального-виховного процесу та привабливість його для дітей.

Залишається актуальною і головною проблемою ПНЗ недостатнє фінансування. Не виділяються кошти на масові заходи, ремонтні роботи, поновлення та утримання матеріально – технічної бази. Кошти, які закладаються, витрачаються в основному на заробітну плату працівників – позашкільників та на оплату комунальних послуг. У зв’язку з чим немає змоги :

  • розширювати мережу гуртків (особливо науково – технічного спрямування ) та залучити до позашкільної освіти й виховання всіх обдарованих та всіх бажаючих дітей за інтересами;
  • поповнювати в повній мірі матеріально-технічну та науково-методичну базу позашкільних закладів.;
  • виконувати ремонтні роботи ;
  • залучити до виховного процесу психологів та соціальних педагогів;
  • закласти кошти на участь обдарованих дітей та підлітків у масових заходах;
  • забезпечити позашкільні заклади комп’ютерними технологіями.