41300, Сумська область, м. Кролевець, пл. Миру, 1, тел./факс (05453) 5-25-56/5-11-54, E-mail: rada@krolrada.gov.ua
 

Державні ресурси

ДО ВІДОМА ДЕПУТАТІВ КРОЛЕВЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

Погода

Відеоархів сесій

Календар подій

Сентябрь 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Кролевецький молодіжний клуб ДЖУРА

Про зміни в наданні житлової субсидії

За результатами аналізу надання житлових субсидій протягом опалювального періоду 2015/2016 років напрацьовано низку змін до деяких нормативно-правових актів, які знайшли своє відображення в постанові Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 р. № 319 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (набрання чинності 30 квітня 2016 року). Зокрема внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848

Зміна 1. Нові форми Заяви та Декларації.

Відтепер для отримання субсидій необхідно надавати Заяву про призначення житлової субсидії та Декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за новими формами.

Разом з тим передбачена можливість подання Заяви та Декларації в електронній формі з використанням засобів телекомунікаційних систем, зокрема з використанням електронного цифрового підпису. Отримані таким чином Заява та Декларація, у яких відсутній електронний цифровий підпис громадянина, опрацьовуються органом соціального захисту населення лише після їх підпису протягом місяця. У разі не підписання Заяви і Декларації в зазначений строк подаються нові Заява і Декларація.

Зміна 2. Термін призначення субсидії.

Розрізняють два види субсидії:

1) для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг;

2) для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.

Так ось, субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг відтепер призначається лише за особистим зверненням громадян. Надається така субсидія один раз на календарний рік. Причому частина субсидії, яка надається для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, розраховується на календарний рік (незалежно від місяця звернення), а частина субсидії, яка надається на оплату житлово-комунальних послуг, розраховується з місяця звернення за її призначенням до кінця поточного року.

Для орендарів житлового приміщення (будинку) субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається лише за особистим зверненням орендаря. Термін надання субсидії: з місяця звернення до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців та не більше ніж до кінця місяця, в якому закінчується строк дії договору найму (оренди).

В усіх інших випадках субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців і розраховується:

на неопалювальний сезон з 1 травня по 30 вересня;

на опалювальний сезон з 1 жовтня по 30 квітня.

У разі звернення із Заявою протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону субсидія призначається з початку такого сезону. Якщо громадяни, що перебувають у складних життєвих обставинах, не змогли своєчасно звернутися за призначенням субсидії, субсидія може призначатися з дня виникнення відповідного права, але не більше ніж за 6 місяців до звернення за призначенням субсидії. Рішення в такому випадку приймається на підставі рішення відповідної комісії та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

На наступний період субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається автоматично органом соціального захисту населення без звернення громадян. Проте є одна особливість. У разі звернення громадянина за призначенням субсидії в неопалювальний сезон, в якому субсидія за розрахунком не виходить (тобто розмір плати за житлово-комунальні послуги в межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами не перевищує обсягу обов’язкового відсотка платежу сім’ї), орган соціального захисту населення розраховує розмір субсидії на початку опалювального сезону без додаткового звернення громадянина. Причому якщо і протягом опалювального сезону субсидія за розрахунком не виходить, то на наступний період субсидія призначається лише на підставі звернення громадянина.

Зміна 3. Субсидія на оплату послуг з управління будинком.

Відтепер субсидія поширюється і на оплату послуг з управління будинком, яка визначається за домовленістю сторін з урахуванням Закону України від 14.05.15 р. № 417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Практичне застосування вищенаведеної норми буде можливим лише після затвердження Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України нормативно-правових документів щодо граничного розміру витрат на управління будинком для надання субсидій.

Зміна 4. Обчислення доходу для призначення субсидії.

Відтепер субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний рік. Виняток зроблено лише для випадків, коли субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається у I кварталі року. В такому разі середньомісячний сукупний дохід визначається на підставі доходу осіб за перші три квартали попереднього календарного року. Постановою № 319 виключено норму щодо можливості призначення субсидії на підставі доходів за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед зверненням.

Для призначення субсидії сукупний дохід обчислюється виходячи з нарахованих особі доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб.

Збільшено розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, до:

– двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку першої групи;

– трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку другої групи;

– чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку третьої групи. При цьому до сукупного доходу таких осіб не враховуються розміри доходу за кодом 157 (дохід виплачений самозайнятій особі, отриманий із різних джерел) та доходу від підприємницької діяльності (код 999), інформацію про які надає ДФС на запит органу соціального захисту населення.

Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовців строкової служби) і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. В окремих випадках для таких осіб, які проживають у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, за рішенням комісії може враховуватися дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Із переліку осіб, до доходу яких враховуються фактичні розміри соціальних виплат, виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку. Таким чином, до сукупного доходу таких працездатних осіб враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, або у разі прийняття відповідного рішення комісією для осіб, які проживають у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах, – одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Доповнено перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії: грошове забезпечення та благодійна допомога, отримані учасниками антитерористичної операції та членами їх сімей; державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Надано право громадянам не підтверджувати довідками доходи, зазначені ними у декларації, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, у разі неможливості надати відповідні довідки. За таких обставин заявник додає письмове пояснення довільної форми, в якому вказує причини неподання довідок та зазначає розмір таких доходів. Зазначені доходи враховуються до сукупного доходу.

Виключено вищі навчальні заклади з переліку установ, що надають інформацію про доходи осіб, які звернулися за призначенням субсидії, за запитами органів соціального захисту населення, оскільки відомості про стипендію надає ДФС (код ознаки доходу 150).

Зміна 5. Призначення субсидії пільговикам.

Постановою № 319 внесено суттєві зміни щодо осіб, які мають право на отримання пільг на оплату житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу. Відтепер пільговикам необхідно визначитися: оформлюють вони субсидію чи продовжують користуватися пільгами. У разі призначення пільговикам субсидії пільги з оплати житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу не нараховуються. При цьому субсидія нараховується на загальних підставах, тобто без урахування пільг. Інформація про осіб, які отримують субсидію та мали право на пільги, подається до підприємств-надавачів житлово-комунальних послуг та вноситься до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги. Якщо особі, яка має право на пільги, призначена субсидія у розмірі 0,00 грн. (така ситуація насамперед характерна для неопалювального періоду), то такій особі продовжують надаватися пільги (до списків, що подаються до підприємств-надавачів житлово-комунальних послуг, такі особи не включаються).

Зміна 6. Щодо надання субсидії орендарям житла.

Відтепер субсидія може надаватися орендарю (тобто особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла) за умови, що їй нараховується плата за житлово-комунальні послуги. При цьому не вимагається відкриття особових рахунків по сплаті житлово-комунальних послуг на орендаря. Субсидія в такому разі надається за рішенням відповідної комісії, яке приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Зміна 7. Повернення невикористаних сум субсидії.

Постановою № 319 введено повернення до державного бюджету невикористаних сум субсидії, яка призначена на оплату послуг з опалення. Зазначене повернення здійснюється комунальними службами після закінчення опалювального сезону на підставі акта звіряння залишків невикористаних сум субсидії, який складається надавачем послуг та органом соціального захисту населення. У разі використання природного газу або електричної енергії для індивідуального опалення не повертається частина невикористаної суми субсидії, що еквівалентна вартості 100 куб. м природного газу або вартості 150 кВт/год електричної енергії. Ця сума зараховується надавачем послуг в якості оплати за ці послуги, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди (починаючи з травня). Решта частини невикористаної суми субсидії повертається до державного бюджету.

Зміна 8. Призначення субсидії неповнолітнім.

Постановою № 319 надано можливість призначати субсидію неповнолітнім студентам денної форми навчання, які зареєстровані та проживають у гуртожитках. До речі, в інших випадках субсидія не призначається, якщо неповнолітні діти, маючи батьків, зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) самі. У разі коли у житлових приміщеннях зареєстровані неповнолітні діти, які залишились без батьків, субсидія призначається за заявою опікуна і розраховується виходячи з розміру виплат (пенсії, соціальної допомоги), які отримує опікун на підопічних дітей. У такому випадку при призначенні субсидії опікуну за місцем його реєстрації вищевказані виплати на підопічних дітей не враховуються до сукупного доходу опікуна.

Зміна 9. Соціальні нормативи.

Урядом 23.03.2016 прийнято постанову № 317 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р. № 409».

Даною постановою внесено такі зміни:

– зменшено соціальний норматив використання природного газу для індивідуального опалення до 5,5 куб. м природного газу на 1 кв. м опалюваної площі на місяць в опалювальний період (раніше норматив становив 7,0 куб. м);

– збільшено коригуючий коефіцієнт для розрахунку розміру витрат енергоресурсів на потреби опалення для 5 поверхових будівель до 0,654 (раніше застосовувався 0,441);

– зменшено соціальний норматив користування послугами з вивезення рідких нечистот (за відсутності системи централізованого водовідведення та за наявності централізованого водопостачання і вигрібних ям) до 4 куб. м на одне домогосподарство на місяць (раніше норматив становив 4 куб. м на одну особу на місяць);

– запроваджено єдині соціальні нормативи для користування природним газом (який використовується для приготування їжі та підігріву води), виходячи з яких нараховується субсидія як споживачам, у яких відсутні газові лічильники, так і тим, у кого газові лічильники встановлено:

– за наявності газової плити в разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача – 7,1 куб. м на особу на місяць (раніше норматив становив 9 куб. м );

– за наявності газової плити та газового водонагрівач 14 куб. м на одну особу на місяць (раніше норматив становив 18 куб. м).

За 8 місяців 2016 року управлінням призначено субсидій на житлово-комунальні послуги 6225 сім’ям, з них управлінням самостійно здійснено розрахунок на наступний період без звернення громадян 4402 домогосподарствам, які отримували субсидію у попередньому періоді. Відмовлено в субсидії 293 сім’ям. У серпні 2016 отримало субсидію 8807 домогосподарств.

Нараховано субсидій з початку року на суму 53,9 млн. грн. Профінансовано за звітний період 21,0 млн. грн., в тому числі  за минулі роки 15,2 млн. грн. Станом на 01.09.2016 заборгованість по субсидіях становить 48,1 млн. грн.

За 8 місяців 2016 року управлінням призначено субсидій для придбання палива та скрапленого газу готівкою 2385 сім’ям.

Нараховано субсидій з початку року на суму 4,3 млн. грн. Профінансовано за звітний період 2,0 млн. грн., в тому числі  за минулий рік 356,0 тис. грн. Станом на 01.09.2016 заборгованість по субсидіях становить 2,9 млн. грн.

Постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота серед населення щодо порядку надання населенню житлових субсидій, а саме: опубліковано 5 статей в районній газеті «Кролевецький вісник», на сайті Кролевецької райдержадміністрації розміщено інформаційні матеріали, проведено 4 наради, 2 семінари з уповноваженими особами сільських рад, 3 зустрічі з громадськими організаціями, 2 інформаційних семінари в районному центрі зайнятості з громадянами, які зареєстровані як такі, що шукають роботу.